تصمیم بزرگ ترامپ/ آمریکا پشت رقیب ایران را خالی می‌کند؟

ترامپ می تواند در روز اول کاری خود به یکی از وعده های بزرگ انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند و پای آمریکا را از یک جنگ در خاورمیانه بیرون بکشد...»
یمن تصمیم بزرگ ترامپ/ آمریکا پشت رقیب ایران را خالی می‌کند؟
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پایگاه آمریکایی "هافینگتون پست" (Huffington Post) با انتشار گزارشی به انتقاد از سیاست های آمریکا در حمایت از تهاجم نظامی عربستان سعودی به یمن پرداخته و از رئیس جمهور جدید آمریکا خواسته است که هر گونه پشتیبانی نظامی از سعودی را پایان دهد.

 

در این گزارش می خوانیم:

«ترامپ می تواند در روز اول کاری خود به یکی از وعده های بزرگ انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند و پای آمریکا را از یک جنگ در خاورمیانه بیرون بکشد؛ "جنگ یمن". آمریکا در این جنگ از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر کشورهایی که با شبه نظامیان تحت حمایت رقیبشان "ایران" در نبرد هستند، پشتیبانی می کند.

 

حمله عربستان و متحدانش به یمن یکی از جنگ هایی است که به طور گسترده ای مورد انتقاد قرار گرفته و ترامپ باید فورا ایفای نقش آمریکا در این جنگ را تمام کند.

 

ائتلاف سعودی تحت حمایت آمریکا، متهم به جنایات جنگی بسیار و کشتار 10 هزار یمنی است. آنها حتی آنقدر بیمارستان ها را در حملات خود هدف قرار داده اند که پزشکان بدون مرز که یکی از حیاتی ترین گروه های بشردوستانه در مناطق جنگی است، مجبور شد برخی از فعالیت های خود را به صورت موقت در یمن تعطیل نماید.

 

مقامات دولت اوباما در پاسخ به گسترش انتقادها در این رابطه، ماه گذشته درمصاحبه با رویترز اعلام کردند که انتقال برخی از تسلیحات به عربستان را محدود خواهند کرد. اما چند روز پس از آن مقامات ارشد آمریکایی و سعودی این گزارش را تضعیف کردند؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد که آمریکا به کمک رسانی به عربستان سعودی متعهد است.

 

ترامپ می تواند تنها چند ساعت پس از در دست گرفتن قدرت در کاخ سفید، اعزام هواپیماهای سوخت رسان را که جنگنده های ائتلاف تحت رهبری عربستان را با سوخت رسانی هوایی پشتیبانی می کنند، به اتمام رساند. باید توجه داشت که سوخت رسانی جنگنده های سعودی موجب گسترش نفرت از آمریکا در یمن شده است.

 

بیرون کشیدن آمریکا از جنگ یمن -که یکی از سیاست های بدنام اوباما بوده- فرصتی بزرگ ترامپ برای به دست آوردن امتیازات سیاسی است؛ اقدامی که نشان دهنده تلاش ترامپ برای حفظ جان و مال مردم آمریکا است؛ این اقدام نشان می دهد که ترامپ از به چالش کشیدن دولت های خارجی [عربستان و متحدانش] برای حفظ منافع آمریکا هراسی ندارد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.