رونمایی رادار "فتح 14" در رزمایش محرم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اعزامی به شمالغرب کشور، رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز خود آغاز شد. در رزمایش روز گذشته یگان‌های مختلف نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند آجا به اجرای عملیات پرداختند که طی آن گسترش نیروها در منطقه عملیاتی شمال غرب و غرب کشور صورت گرفت.
 
رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش آغاز شد. ( 
امیرسرتیپ دوم ستاد مسعود مقدس سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در زرمایش محرم از عملیاتی شدن سامانه مرکز فرماندهی و کنترل واکنش سریع فکور که با همت قرارگاه پدافند و وزارت دفاع ساخته شده است خبرداد.  
 
تست گرم سامانه‌های توپخانه‌ای اوپتیکی و بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با انهدام پهپاد مهاجم با موفقیت در گروه پدافند هوایی خونداب انجام شد.  
 
عملیات هلی‌برن تیم‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش در منطقه رزمایش غرب و شمال غرب کشور انجام شد.  
 
آتش سنگین یگانهای بالگردی هوانیروز و یگان‌های توپخانه‌ای برای پشتیبانی از نیروهای سطحی در رزمایش مشترک محرم 94 انجام شد.  
 
همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی و مردم‌یاری، اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مردم‌یاری در منطقه عمومی رزمایش انجام شد.  
در رزمایش مشترک محرم 94 شلیک موشک‌های هدایت شده ضد زره دهلاویه انجام شد.  
 
عملیات پشتیبانی نیروی هوایی ارتش از نزاجا با جنگنده‌های F5 و صاعقه انجام شد.  
 
سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: رادار برد بلند فتح 14 در این رزمایش برای نخستین بار رونمایی و وارد مدار عملیاتی شد.  
 
رونمایی رادار
 
 
انهدام پهپاد دشمن فرضی/هلی‌برن نیروهای واکنش سریع نزاجا
 
 
انهدام پهپاد دشمن فرضی/هلی‌برن نیروهای واکنش سریع نزاجا
 
 
انهدام پهپاد دشمن فرضی/هلی‌برن نیروهای واکنش سریع نزاجا
 
 
پشتیبانی نیروی هوایی ارتش از نزاجا با جنگنده‌های F5 و صاعقه/انهدام پهپاد دشمن فرضی + عکس
 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و دست‎اندرکاران حج:

 
//به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولتها و به خصوص دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: این حادثه به هیچ وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به صورت قاطع دنبال کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به مسئولیت دولت میزبان در قبال جان باختن 7 هزار مسلمان گفتند: پس از این حادثه باید صدای واحد و اعتراض دنیای اسلام بر می‌خاست اما متأسفانه به جز صدای جمهوری اسلامی ایران صدایی شنیده نشد و حتی دولتهایی که زائران آنها جزء جان‌باختگان بودند، در قبال این فاجعه، اعتراض قابل اعتنایی نکردند.
 
رهبر انقلاب، پیگیری این مسئله و گفت‌وگو با دولتها برای تبیین اهمیت ماجرا و بررسی راههای جلوگیری از تکرار آن را وظیفه مهم مسئولان کشور به خصوص دستگاه دیپلماسی خواندند و افزودند: ظواهر ماجرا نشان می دهد که این فاجعه در اثر کوتاهی دولت میزبان رخ داده اما در هر صورت، این مسئله، یک مسئله سیاسی نیست بلکه بحث بر سر هزاران مسلمانی است که در حال عبادت و انجام مناسک حج و با لباس احرام جان باختند و این مسئله باید به صورت جدی دنبال شود.
 
ایشان، سکوت محض دستگاههای مدعی حقوق بشر در اروپا و امریکا را جنبه دیگر قابل پیگیری برشمردند و خاطرنشان کردند: دستگاههای دروغگو و منافق مدعی حقوق بشر و همچنین دولتهای غربی که گاهی برای کشته شدن یک نفر جنجال فراوانی در دنیا بر پا می کنند، در این ماجرا به نفع دولت رفیق خود سکوت محض کردند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: این مدعیان حقوق بشر اگر صداقت داشتند، باید پاسخگویی، جبران خسارت، تضمین عدم تکرار و مجازات عاملان این فاجعه را مطالبه می کردند.
 
رهبر انقلاب، پیگیری برای مطالبه و زنده نگه داشتن این موضوع مهم را وظیفه سازمان حج خواندند و افزودند: این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سالها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر باشند.
 
ایشان با تشکر صمیمانه از زحمات دلسوزانه مسئولان حج کشور به خصوص پیگیریهای مستمر و روحیه و مواضع قاطع حجت‌الاسلام قاضی عسگر و همچنین تحرک همه‌جانبه، پاسخگویی و احساس مسئولیت آقای اوحدی رئیس سازمان حج، گفتند: اجر و پاداش این زحمات و مجاهدتها همگی در میزان الهی محفوظ است و همین صبر و مجاهدت در راه خداست که حضرت زینب(س) پس از دیدن آنهمه بلا و حادثه در صحرای کربلا، از آن به‌عنوان زیبایی و جمال یاد می‌کند.
 
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی با بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در حج امسال و همچنین تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص حادثه مسجدالحرام و فاجعه تلخ منا، گفت: این فاجعه حاصل سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولان سعودی بود و با همکاری دستگاههای مسئول، اتفاقات و فجایع آن را مستند و پیگیری خواهیم کرد.
 
همچنین آقای اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در رابطه با انتقال جان باختگان مظلوم فاجعه منا به کشور و رسیدگی به مصدومان این فاجعه گفت: پیگیری های جدی برای تعیین وضعیت جان باختگان باقیمانده ایرانی با همکاری سایر دستگاه‌ها بصورت مستمر انجام می شود.
رئیس سازمان حج گزارشی از عملیات اجرایی حج امسال نیز بیان کرد.

برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن

پوتین، قهرمان شیعیان!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی اکونومیست در گزارشی نوشت: نیروهای امنیتی عراق از  اقدامات نظامی روسیه علیه تروریست های داعش بسیار خرسند هستند. چرا که پس از 16 ماه  تک تازی داعش در عراق، به نظر می رسد این گروه تروریستی در مقابل جنگنده های روسی حرفی برای گفتن ندارد.
 
به باور نیروهای امنیتی عراق، ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا نتوانست مانع از پیشروی و جنایتهای این گروه تروریستی شود. عراق و روسیه اواخر ماه گذشته تفاهم نامه ای در خصوص همکاری های اطلاعاتی امضا کردند. اقدامی که با واکنش منفی آمریکایی ها مواجه شد.
 
این تفاهم نامه همکاری، روزها پس از نشست مشترک فرماندهان روسی، ایرانی و سوری در بغداد، امضا شد. پس از آن، روسیه حملات موشکی خود را از سوریه به عراق گسترش داد و از طریق حریم هوایی سوریه، موشک هایی را به سوی مواضع داعش در عراق شلیک کرد.
 
 واکنش آمریکا به این اقدام با بهت همراه بوده است. چرا که مقامات آمریکایی نگرانند روس ها که به تازگی وارد میدان شده اند، اوضاع عراق را به دست بگیرند. آمریکایی ها که هزینه های مالی و جانی بسیاری را در عراق متحمل شده اند، نمی توانند بپذیرند روسیه بار دیگر در عراق قدرت بگیرد.
 
حضور قدرتمند روسیه در عراق حتی باعث شده است جایگاه حیدر عبادی – نخست وزیر و دست نشانده آمریکا در این کشور – به خطر افتد. چرا که قدرت های غربی نگرانند حیدر عبادی با رویگردانی از آنها، در زمین روسیه نقش آفرینی کند. نگرانی از تمایل حیدر عبادی به روس ها و ناتوانی وی برای اجرای طرح مبارزه با فساد و رشوه خواری، غربی ها را مصمم کرده است درصدد یافتن جانشینی برای وی برآیند.
 
دولت عبادی در سال جاری میلادی با وجود اینکه با کسری بودجه مواجه بود، یک چهارم از بودجه عراق را صرف مبارزه با گروه تروریستی داعش کرد. شرایط دولت عراق با کاهش بهای نفت وخیم تر شد. کمک های مالی آمریکا به عراق از سال 2007 (1386) به میزان 86 درصد کاهش یافته است.
آمریکا هر چند اعلام کرده است به عملیات نظامی علیه داعش ادامه خواهد داد، عراقی ها بر این باورند که آمریکایی ها بیشتر به دنبال حفظ و ابقای خلافت داعشی ها هستند تا نابودی آن.
 
نگرانی از قدرت گرفتن روسیه در عراق، آمریکا و متحدانش را بر آن داشته است حملات جنگنده های خود را در "بیجی" و "رمادی" عراق گسترش دهند. یک مقام آمریکایی در این خصوص اظهار داشت تروریست های داعش تا کنون با چنین هجمه ای از حملات هوایی مواجه نبوده اند.
 
این درحالیست که کاریکاتوریست های عراقی، پوتین را به عنوان قهرمان جهان شیعه به تصویر کشیده اند. چرا که وی را عامل گسترش قدرت شیعه در جهان می دانند. با این وجود، نگاه قدرت های سنی همچنان به آمریکاست. در عراق، آمریکا بار دیگر قبایل سنی را مجهز کرده است. سنی ها اقدامات نظامی روسیه را در سوریه و عراق محکوم کرده اند. این درحالیست که اقدامات نظامی مسکو با استقبال شیعیان مواجه شده است.
 
با این وجود، همه گروه های شیعه از حضور نظامی روس ها خرسند نیستند. شبه نظامیان وفادار به مقتدا صدر -- روحانی قدرتمند شیعه -- اعلام کرده اند همانطور که با آمریکایی ها مقابله کردند،  با روس ها نیز خواهند جنگید. در مقابل، برخی از رهبران سیاسی سنی با ابراز ناامیدی از آمریکا اظهار داشته اند برای آزاد سازی موصل به کمک روس ها احتیاج پیدا خواهند کرد.

 


برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن

ماجرای انقلاب طلاق منافقین

ه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک کارشناس وزارت اطلاعات که بیش از 30 سال در پرونده مجاهدین خلق مسئولیت داشته، در گفت‌وگویی اطلاعاتی جدید درباره این سازمان از ابتدای انقلاب تاکنون بازگو کرده است؛ از جمله ارتباط سازمان با عراق از سال 57، نقش آن در انفجار هفتم تیر 60 در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ازدواج مسعود و مریم رجوی، عملیات مرصاد.
 
طبق نظر این کارشناس پرونده مجاهدین خلق، رخدادهای 30 خرداد 60 نه یک قدرت‌نمایی صرف سازمان که با هدف براندازی بوده است.
 
او درباره نقش منافقین در انفجار هفتم تیر 60 گفته است: «در مورد گروه‌های چریکی و برانداز هیچ‌گاه سند در اختیار شما نیست و کسی مسئولیتی را به عهده نمی‌گیرد. در واقع امکان عملی ارائه سند وجود ندارد. مگر هفتم تیر را سازمان رسماً به عهده گرفت؟ آن‌ها به آن انفجار می‌گویند خشم خلق. سند ما درباره فعالیت‌های گروه‌های چریکی، افراد دستگیرشده از رده‌های مختلف هستند که باز هم به دلیل عدم گردش اطلاعات در این سازمان‌ها از سویی و طبقه‌بندی اطلاعات بین سطوح مختلف از سوی دیگر، لزوماً نمی‌توان اطلاعاتی از آنان به دست آورد. اما در نوار موسی خیابانی که حدود یک ماه قبل از مرگش منتشر شد و همین‌طور در جمع‌بندی یک ساله رجوی، به طور غیرمستقیم به عملیات هفتم تیر یا «عملیات بزرگ الله‌اکبر» اقرار کرده‌اند و از آن به عنوان عملیاتی که رژیم را بی‌آینده کرد، یاد کردند.»
 
وی ازدواج مسعود رجوی با مریم قجر عضدانلو را با فرقه‌ای شدن این سازمان مرتبط می‌داند و می‌گوید: «در سال 63 و قبل از آن که مسعود رجوی با مریم عضدانلو ازدواج کند، اعضا با موضوعی مواجه شدند که ماهیت سازمان را تغییر می‌داد؛ آنان باید یا سازمان را انتخاب می‌کردند یا رجوی را. البته کل این جریان را خود رجوی طراحی کرده بود تا در نهایت به نتیجه مورد نظرش برسد. داستان از این قرار بود که دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات رجوی تشکیل شد. مرکزیت سازمان به عنوان هیات منصفه و یک نفر هم به عنوان قاضی برای رسیدگی انتخاب می‌شود. شاکی هم مهدی ابریشمچی بود. او از رجوی به دلیل رابطه نامشروع با همسرش یعنی مریم قجر که آن زمان مسئول دفتر رجوی بوده، شکایت می‌کند. ناگفته نماند که حتی تراب حق‌شناس و پوران بازرگان هم در اطلاعیه‌ای که پس از ازدواج مریم و مسعود انتشار دادند، به سابقه رابطه این دو نفر از سال 59 اشاره کردند و آن را از مسلمات دانستند. عده‌ای اعتراض می‌کنند و هر کس نظری می‌دهد. عده‌ای می‌گویند او باید کشته شود، عده‌ای می‌گویند اخراج شود و... تعدادی هم می‌گویند این ماجرا را نباید مطرح کرد؛ چرا که سازمان بسیار به رجوی وابسته است و در صورت باز شدن این مساله، سازمان صدمه می‌بیند. رجوی می‌گوید من می‌خواهم این موضوع را علنی مطرح کنم که باز هم جلسه متشنج می‌شود اما در اینجا برخی می‌گویند مسعود صداقت دارد که این ماجرا را گفته است. رفته رفته افراد به سمت رجوی می‌روند. در این نشست که به «نشست اقرار» معروف است، اعضای مرکزیت را جمع می‌کنند و می‌گویند رجوی که اعتراف کرد، شما هم بیایید و اعتراف کنید. افراد اعترافات گوناگون می‌کردند که بعدها این نشست‌ها در کل سازمان تحت عناوین «نشست‌های انقلاب ایدئولوژیک» و «نشست‌های انقلاب علیه خصلت‌های خرده بورژوازی» و مانند آن ادامه پیدا کرد. این موضوع تا بعد از مرصاد و نشست «تنگه و توحید» هم ادامه پیدا می‌کند که در این نشست افراد اعتراف می‌کنند که خط، اشکال نداشته و اشکال در باور آن‌ها بوده است. سازمان با این انقلاب‌ها خود را حفظ می‌کرد که مهم‌ترین آن «انقلاب طلاق» بود. آن‌ها می‌گفتند هر تعلق خاطری به غیر از تعلق خاطر به برادر (که منظور رجوی بود) شرک است. در همه این سال‌ها سازمان مشغول ساختن جایگاه قدسی برای مسعود بوده است. برای همین هم می‌گوییم سازمان مجاهدین خلق یک فرقه است.»
 
این کارشناس ارشد وزارت اطلاعات با اشاره به اسنادی که از اردوگاه اشرف به دست آمده و مشخص شده که تعامل سازمان و دولت عراق از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته است، برای اولین بار گفته که دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی از عملیات مرصاد غافلگیر شده بود. عملیات مرصاد (و به تعبیر سازمان فروغ جاویدان) در سوم مرداد 1367 یک هفته پس از پذیرش آتش‌بس جنگ ایران و عراق با شعار «امروز مهران، فردا تهران» آغاز شد.
 
به روایت این مسئول اطلاعاتی، «اعتراف می‌کنم که ما خط سازمان را می‌دانستیم اما از برنامه‌اش مطلع نبودیم و غافلگیر شدیم. ما برای فهمیدن این موضوع طراحی‌هایی کردیم و حتی در یکی از کشورها اطلاعات ذی‌قیمتی به دست آوردیم اما نتوانستیم جزئیات عملیات را متوجه شویم. در واقع وقتی کار از کار گذشت، موفق شدیم. از طرف دیگر، سازمان هم غافلگیر شد؛ چرا که باور نداشت ایران آتش‌بس را بپذیرد.»
 
پس از مرصاد فعالیت عملیاتی علیه سازمان تغییر شکل داد و «عملیات روانی» آغاز شد: «به واسطه اتفاقاتی همچون ریزش نیرو و انقلاب‌های متعدد درون سازمان، در حوزه عملیات روانی رشد بسیار خوبی داشتیم. از طرف دیگر جمهوری اسلامی این قدرت را یافت که ببخشد؛ این که درهای کشور به روی نیروهای برگشته و بریده از سازمان باز شد، خود نشانه تغییر در رویکرد بود. البته نه به این معنا که به سازمان اجازه داده شود بیاید و در کشور فعالیت کند. چارچوب کلی حفظ شد اما ذیل آن، تغییرات گسترده‌ای اتفاق افتاد. شاید آمار داده نشده باشد، اما نزدیک به 2 هزار نفر به ایران آمدند، عفو شدند و الان هم دارند زندگی عادی می‌کنند.»
 
منبع: تاریخ ایرانی

صدور بیانیه مشترک ایران و 1+5 درخصوص اجرایی شدن برجام

ه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المیادین"؛ ایران و کشورهای 1+5، امروز با صدور بیانیه‌ای مشترک، آغاز اجرای توافق هسته‌ای را اعلام کردند. 
 در این بیانیه تصریح شده است که ایران انجام تعهدات خود به شکل کامل را آغاز کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامات آن را تأئید خواهد کرد. 
این بیانیه می‌افزاید: "اتحادیه اروپا اقدامات قانونی لازم برای لغو تحریم‌ها از تهران را مطابق با پایبندی ایران به تعهدات خود اتخاذ می‌کند. 
در پایان این بیانیه آمده است: "واشینگتن نیز از روز اول اجرای توافق از سوی تهران، اقدامات لازم برای لغو تحریم‌ها از این کشور را آغاز کرده است و تمامی طرف ها به اجرای توافق در سریع ترین زمان ممکن پایبند هستند.