آرش صادقی کیست؟ چرا بی‌بی‌سی فارسی از او حمایت می کند؟

آرش صادقی، یکی از خائنین به وطن است که در یک فرایند از پیش طراحی شده ماه ها از دیدگان مخفی شد و خوراک رسانه ای برای تاختن شبکه تلویزیونی استعمار پیر به کشورمان را فراهم کرد.
آرش صادقی آرش صادقی کیست؟ چرا بی‌بی‌سی فارسی از او حمایت می کند؟
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، با چرخی در صفحات مجازی و نرم‌افزارهای مبتنی بر موبایل، هشتگی به چشم می‌خورد که حکایت از آزادی و حمایت از یک فرد دارد.آن اسم کسی نیست جز آرش صادقی که به‌زعم دوستان و آشنایان و آن‌هایی که هشتگش را این‌طرف و آن‌طرف منتشر می‌کنند یک زندانی سیاسی است.

 

به ویکی‌پدیا فارسی که مراجعه می‌کنید با جستجوی نام آرش صادقی صفحه‌ای مقابل دیدگانتان نمایش داده می‌شود که در آن ادعاشده این فرد زندانی سیاسی، فعال حقوق دانشجویان و مدافع حقوق بشر اهل ایران است و عنوان می‌شود وی دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. جالب آنکه این کمپین در فضای مجازی با حمایت تمام‌ قد رسانه هایی چون بی‌بی‌سی فارسی مواجه شده است. کمی بعدتر در همین صفحه عنوان می‌شود که آرش صادقی برای اولین بار در 18 تیر 1388 در مقابل دانشگاه علامه به همراه تعدادی از دانشجویان بازداشت‌شده و به زندان اوین منتقل‌شده است و به مدت 90 روز در بازداشت بوده است.

 

ادعایی که بعدها حتی توسط علیزاده طباطبایی وکیل این محکوم مورد تأیید قرار نگرفته و خود علیزاده عنوان کرد "من در هیچ بازداشتگاهی رد و اثری درباره آن 90 روز ندیدم و نمی‌توانم بگویم آن ایام آرش بازداشت بوده است."

 

بخشی از متن گفتگوی منتشر شده علیزاده طباطبایی، وکیل آرش صادقی در سایت کلمه وابسته به میرحسین موسوی


اما رد ادعای بازداشت 90روزه آرش صادقی حتی از جانب برخی از دوستانش هم صورت گرفته است به‌گونه‌ای که برخی از دوستان وی مدعی شده‌اند: وی دریکی از روستاهای کردستان پنهان‌شده بود. برخی از دوستان صادقی حتی مدعی شدند که شایعه بازداشت وی آن‌هم به‌واسطه تنها یک اعتراض به نتیجه انتخابات از سوی گلرخ - همسر آرش صادقی- مطرح‌شده است. این حرکت گلرخ و آرش گام‌های ابتدایی پروژه بزرگ‌تری بانام حقوق بشر بود. به‌گونه‌ای که بعدها در اسناد به‌دست‌آمده از آرش و گلرخ مشخص شد که طرح بازداشت نودروزه آرش برای شروع سناریویی از پیش طراحی‌شده برای طرح در رسانه‌ها و قوت گرفتن موضوع نقض حقوق بشر بوده است.


هرچند بعید است که آرش صادقی و گلرخ آن‌قدر هوشیار بوده باشند که خود این نقشه را طراحی کرده باشند و باید پذیرفت که این طراحی از سوی ضدانقلاب به این دو دیکته شده است و می‌توان از همین‌جا رگه‌هایی از ارتباط این عناصر با شبکه‌های بیگانه را دید. در چند هفته اخیر وب‌سایت و شبکه تلویزیونی وابسته به دولت انگلستان به‌گونه‌ای بسیار فعال به انعکاس خبر اعتصاب غذای آرش صادقی و همسر او پرداخته است. لذا در ادامه مطالبی را به‌منظور تنویر افکار عمومی و در پاسخ به جنجال‌آفرینی‌های اخیر رسانه¬های وابسته به جریان سبز و به¬ویژه بی‌بی‌سی فارسی تقدیم حضور مخاطبان خواهیم کرد.



توهین به رهبری پوشش صادقی برای انحراف افکار عمومی
بررسی سراچه‌های ضدانقلاب و معاند حکایت از آن دارد که این‌گونه شبکه‌ها، تلاش وافری دارند تا اتهام آرش صادقی را توهین به رهبر جمهوری اسلامی و نگارش یک نامه به رهبری اعلام کنند. به‌گونه‌ای که در برخی محافل خبری خارجی و به‌ندرت در برخی محافل خبری داخل از سوی عناصر خودفروخته عنوان می‌شود که "صادقی در دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، تشکیل گروه‌های غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام محاکمه شده است." این عناصر خودفروخته مدعی‌اند آرش صادقی به این اتهام‌ها به 15 سال حبس محکوم‌شده و قاضی دادگاه همچنین حکم 4 سال حبس تعلیقی صادقی را نیز لازم‌الاجرا دانسته است.



ارتباط با شبکه‌های جاسوسی
اما واقعیت ماجرا و اتهام اصلی آرش صادقی توهین به رهبری نیست بلکه اتهام بزرگ‌تری متوجه این فرد بوده و آن چیزی نیست به‌جز ارتباط نامبرده با دو سرویس اطلاعاتی و جاسوسی غربی. دلباختگان و افراد خودفروخته هیچ‌گاه در بیان اتهامات آرش به این موضوع نپرداختند زیرابه این ترتیب دیگر نمی‌توانستند برای آرش صادقی وجهه و یک ژست حقوق بشری بگیرند زیرا در تمام دنیا جاسوسان افراد محبوبی نبوده و خائن و وطن‌فروش نامیده می‌شوند. بااین‌حال دوستان و طرفداران و خلاصه آن‌ها که دلشان می‌خواهد در تنور ضدانقلاب بدمند، اصرار بر آن دارند تا چهره خائنانه و وطن‌فروش آرش را پنهان کرده و او را یک معترض و توهین‌کننده قلمداد کنند.



مردادماه 95 دستگیری مجدد آرش
در مردادماه امسال بود که آرش بار دیگر با حکم دستگاه قضایی ایران دستگیر شد. وی پس از بازجویی‌ و همچنین صدور قرار مجرمت و کیفرخواست در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. وی از سوی قاضی پرونده به 15 سال حبس محکوم شد و همچنین قاضی پرونده تشخیص داد که 4 سال حکم حبس تعلیقی وی به موعد اجرا گذاشته شود.



تنها گوشه‌ای از جرائم آرش صادقی
اما خوب است به گوشه‌ای از جرائمی که در پرونده آرش صادقی قیدشده است نگاهی انداخته شود.
-ارتباط با یکی از سرپل‌های اطلاعات سازمان منافقین در داخل کشور (بهروز جاوید تهرانی)
-ارتباط سازمانی با گروهک تروریستی پژاک
-متهم کردن نظام به شکنجه سران فتنه
-حمایت از فرقه بهاییت
-ترتیب دادن مصاحبه خانواده‌های زندانیان با رسانه‌های خارجی
-برنامه‌ریزی برای اخلال در نظم عمومی شهری
-شرکت در جلسات سازمان‌یافته دراویش
-ارسال اخبار غیرواقعی از زندان اوین برای رسانه‌های ضدانقلاب
-ارسال گزارش مکرر به احمد شهید برای سیاه‌بازی و تحریم علیه ایران
-اقدام علیه امنیت ملی


هشتگ سیو آرش و ربات‌هایی که به کمک خائنان آمدند
اما به‌یک‌باره در شبکه‌های اجتماعی ماجرای اعتصاب غذای 69 روزه آرش صادقی در زندان به گوش رسید. فارغ از صحت یا عدم صحت این ادعا باید آرش صادقی مورد معاینات دقیق قرار گیرد زیرا یا موضوع 69 روز اعتصاب صحت ندارد یا اینکه آرش به‌تنهایی توانسته بعد از شکستن رکورد گینس در حوزه اعتصاب این بار تمام معادلات پزشکی را هم زیر سؤال ببرد. با همه این اوصاف سخن از هشتگ سیو آرش به میان می‌آید حالا گروهی از آن‌ها که کاسه داغ‌تر از آش بوده‌اند و دلشان می‌خواسته از این رهگذر برای خود اسم‌ و رسمی هم به دست بیاورند در صفحات مجازی خود عکس و تصویر آرش را منتشر کرده و می‌نویسند "هشتگ سیو آرش". بیست‌وچهار ساعت نمی‌گذرد که هشتگ سیو آرش می‌شود اولین توییت پربازدید دنیا. بماند که ساعتی بعد مشخص می‌شود این رتبه اول نه به‌واسطه تلاش‌های مردمی بلکه به خاطر استفاده از ربات‌ به جایگاهی پایین‌تر حوالی رتبه بیست می‌رسد. و شرمساری از این اقدام نابخردانه به روی آن‌هایی می‌ماند که از این رهگذر دنبال نان‌وآبی برای خود بودند.



اصرار ضدانقلاب برای ساخت وجهه حقوق بشری برای خائنان
تنها چند روز از افتضاح دیگر عناصر ضدانقلاب در برملا شدن هویت واقعی و چهره منافق شبنم مدد زاده می‌گذرد که این بار ضدانقلاب دست‌به‌کار جدیدی زده و تلاش می‌کند یک خودفروخته دیگر را مدافع حقوق بشر نشان دهد. پیش از آنکه آرش صادقی عنصر خودفروخته مرتبط با شبکه‌های خارجی یک چهره حقوق بشری قلمداد شود و دل همگان برای وی بسوزد چندی قبل همین عناصر خودفروخته تلاش داشتند تا شبنم مدد زاده را یک چهره فعال حقوق بشری نمایش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.